Here I go again

2/3
Mars...och idag skiner solen, skönt. Helgen har varit bra och vi kom igång med lite röjning  både inne och ute. Marcus och Malin hjälpte till så allt gick mycket fortare. Det känns så skönt när det grova är gjort. Igår satte vi igång en ugn med fyra barnansikten, är faktiskt nervös att de inte ska hålla. En av mina favvisar är med så jag håller tummarna. Senare idag ska jag hämta storsyrran på hennes jobb, därefter bär det av till Ikea med ljus i sikte. Vi åker sedan hem till mej för lite kaffe. En systra stund alltså.

Stefan var och handlade på Citygross igår och däribland bananer. Idag när jag skulle lägga upp dessa i en skål, ska tillägga att jag redan varit och rotat bland bananerna, kommer det fram en jättespindel! jag bara vrålar och Malin kommer nerrusande. Min första idiotssekundstanke "tänk om den inte är svensk". Det var den. En vanlig husspindel men enorm. Jag nästan kissade på mej. Malin slängde ut den i kylan för att frysa ihjäl men det struntar jag faktiskt i. Undrar om man kan stämma Citygross för att skrämma skiten ur sina kunder. Jag kommer att ha handskar på mej nästa gång jag ska plocka bananer......Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0