....

22/1

Idag fick jag gå upp tidigt, Marcus skulle till tandhygenisten kl 08:15. Denna tid är för mej okristlig men vad gör man inte för barnens tandhygien. Inga hål denna gång iheller, det hjälper med borstning, flour och tandtråd. Väl hemma kunde jag riktigt höra hur sängen ropade mitt namn och som den person jag är så slängde jag mig i bingen.

Tröjan jag lyckades förstöra häromdagen är ren!. Min lilla mor har i alla tider tjatat om medlet tabort. När hon haft en fläck så har hon använt detta och vips så var fläcken borta....och satan i gatan det fungerade på min jordgubbsfläckade tröja också, så nu är tröjan lika fin som inköpsdagen. Ingen ledsen Anki mer.

Måste bara berätta att när Martina igår tog hundarna en runda, en runda som vanligtvis bara tar en tio minuter tog en halvtimme. Varför! jo därför att Bamse inte ser i mörker och inte hör han som han ska heller. Hon fick fösa honom framför sig hela tiden och så helt plötsligt avviker han åt ett annat håll. Ska tillägga att här är beckmörkt. Hon ropar och letar och ser honom en bit framför sig och då går han i en cirkel och försöker lokalisera var hon är någonstans. Hon viftar och skriker men ingen reaktion. Och så när hon kommer fram blir han överlycklig och överröser henne med sin kärlek. Jag har försökt förklara hur det är att gå ut med hundarna om kvällarna men nu förstår hon vad jag menar. Vi skrattar åt det hela men visst får man panik när man inte hittar honom och vi har ju både damm och bäck som han kan irra sig ner i.

Idag när det är fredag ska vi ha lite vin och titta på en bra film och bara mysa. Det är bara Stefan och jag hemma.
Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0