bla bla bla

11/1

Har inget vettigt att skriva som vanligt men något får jag väl hitta på. Ikväll startar keramiken på nytt och jag och Vanja ska dit. Jag producerar här hemma och bränner i den takt det går. Häromdagen satte jag ugnen på skröjbränning och fick med en giraff som inte var tillräckligt torr. Den brändes tillsammans med en annan giraff och alla mina kossor, vilken jävla explosion det varit i ugnen, alla kossorna gick itu men den lilla giraffen klarade sig, den stora fick vi sopa upp. Vad lärde jag mig av detta??? sätt för helvete inte in icke torra föremål i ugnen!!!

Saknaden efter Mis är stor, men det börjar sjunka in nu. Vi tror oss veta vad som hänt,,,Mis och victorias söta Pelle har varit i luven på varandra (vi kunde inte begripa var dom svarta kattussarna kom ifrån), så bilen tog bägge katterna, Pelle klarade sig men fick en dust av bilen på bakdelen. Han har legat och tryck i buskarna nästan ett dygn innan han tog sig hem. Han haltar men kommer nog att bli bra. Hur kan man köra på två katter utan att stanna och se efter hur det gick!!!!Att man kanske inte hinner stanna kan jag förstå, men man måste väl ändå märka av smällen.

Kottarna har flyttat till Halmstad så nu är här tomt på dom små tagigga djuren. Riktigt skönt faktiskt, ännu en bur mindra att städa. Kotteburen ska Martina ha, hon ska få tre söta chincillatöser av Vanja. Martina har saknat det här med djur en lång tid och tycker det ska bli kul.

Det här med Mor och Farföräldrar!

Mormödrar och farmödrar har väldigt stora behåar. De är så stora att jag får in hela rumpan och två knän i den ena gropen. I den andra får min bror plats. (Katja 7 år)

På mormorar är tuttarna liksom dubbelt synliga. Det är för att de har mjölkat så många familjemedlemmar. (Heidi 6 år)

En farmor är en tant som inte har några tänder och så har hon tjocka lår. Hon lägger dem på nattuksbordet på natten. (Anette 6 år)

Min mormor är inte så gammal som hon ser ut och det ska hon vara glad för. (Ida 6 år)

Farfar är ordblind. Det vill säga, han förstår bara orden när vi skriker dem i örat på honom. Om vi skriver dem blir han som ett frågetecken. (Marianne 7 år)

Far- och morföräldrar får inte barn eftersom de äntligen har upptäckt att det finns kondomer. (Vidar 8 år)

Kommentarer
Postat av: Ninni & Henrik

Vad ledsamt att höra att Mis har lämnat er...:( kram Ninni

2010-01-14 @ 21:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0