Nytt ansikte

21/2

Nu fick jag tid och lust att skriva litegrand. I Fredags fick Smulan både mej och Stefan att blir oroliga, varför? jo hon gnällde och pep i flera timmar och vi visste inte vad vi skulle göra. Iövrigt var hon pigg och på alerten. Hon åt inte ordentligt och tackade nej till godsaker. När vi skulle lägga oss var hon bara för mycket....hon bäfftade och gnällde, sprang omkring och jag fick inte en blund i ögonhålorna. Då åkte hon ut ur sovrummet för jag ville inte hon skulle väcka Stefan. Inte fan hjälpte det....jag fick gå ut och lägga  mej med henne i soffan, där låg jag och talade lugnande och smekte henne hela tiden medans hon gnällde och pep. Stefan kom ut och undrade vad vi gjorde i soffan, vi gick in och la oss igen. Igår kom jag på vad det är för fel....hon är skendräktig. Undrar om hon tror att jag är hennes valp för hon springer efter mej hela tiden, hon tycker nog att jag är jobbig och svår att hålla reda på. Helst ska jag bära på henne (tycker hon alla fall). Hon är tio år så det här är hennes första kull.......

Vi har jobbat lite grand i helgen, jag med keramik och Stefan med sina smycken. Idag ska vi träffa gamla arbetskamrater och gå ut och äta, det ska bli både gott och trevligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0