Nya böcker

18/2

Stefan har köpt nya böcker till Martina och mej. Han har sagt att vi SKA läsa dessa och det kommer vi naturligtvis att göra. Den ena är "Att välja glädje" En bok om att få ett bättre liv av Kay Pollak och den andra är "lyckoformeln" Vad vetenskapen kan lära oss om lycka av Stefan Klein. Stefan har köpt dessa då martina mått dåligt. Han är gullig.

Jag har bestämt mej.......ordet MÅSTE ska bort från mitt vokabulär. Det har en så dålig klang och det blir så negativt. Istället ska jag använda ordet SKA. Alla MÅSTEN ska bort. Ialla fall när det gäller mej själv. Det låter trevligare när man säger " att idag ska jag åka och handla" istället för att "idag måste jag åka och handla". Eller hur?.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0