....

2/2

Helgen bara försvann, Martina, jag, Stefan, Marcus och Jonas satt och tittade på spökfilmer i Fredags, riktigt mysigt. Försökte i Lördags skulptera ett nytt barnansikte, jag blev så förbannad att jag fick lägga av. Tog upp kampen med leran i söndags. Huvudet blev efter ett tag klart! 

Marcus är sjuk, feber med öron och halsont. Han har fått vara hemma och blir nog hemma i morgon med. 
Martina är också dålig, men med sin depression. Igår tog jag med henne så hon fick storhandlat. Idag hoppas jag hennes b-droppar kommit med posten. Maria på Oscarsgården har skickat dem akut. Det är jobbigt att stå brevid och inte kunna göra så mycket mer än att lyssna och stötta. Suck! vi är så lika.

Jag och Tanja tog vår dagliga morgonprommenad, man blir helt slut av att pulsa i snön, Tanja stannade var tredje minut och tuggade av snö mellan trampdynorna. Bamse har blivit bättre, igår va första dagen utan kräkningar och diarré.

Vi har ett fågelbord utanför köksfönstret, där samlas det en del fåglar. Blåmes. talgoxe, rödhake, bergsfink. pilfink. bofink, gråsparv, gärdsmyg, koltrast, duva, och fasan. Nu har det börjat snöa ordentligt och maten till fåglarna går åt. 

Anki  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0