Sola!!!

Måndagen 26/4

Idag var det +14 kl 09:10. Då är det skönt. Satt och läste min tidning, drack mitt kaffe, sen gick jag ut och satte mej att sola vid dammen. Nu är jag jätteröd om kinderna och ser ut som stoppljusen i Helsingborg. Bonnabrännan är den ända brännan för mej, jag tar nämligen aldrig av mej kläderna. Jag anser att det är min plikt att inte skrämma lågtflygande fåglar och flygplan med för den delen. Förra året gav jag mej på en magbränna, ända gången jag haft sexpack ska jag be att få tala om. Jag drog in magarna (alla fyra) allt vad jag kunde, det hjälpte inte sexpacket var inbrännt och gick inte bort förrän till hösten.

Jag hittade ju kaninungar i går. Har räknat dom och kom fram till att det är 5 vita och 5 grå. Får väl se vad det blir av dessa små gryn. Jag har ju 8 belgare och kan ju inte behålla alla, så det får väl bli en annons så småningom.

Trädgårdsrundan närmar sig och snart måste min söndriga rygg ge med sig. Jag kan inte låta Stefan ta allt själv, och låta Marcus rensa ogräs vågar jag inte, är han det minsta lik mej när jag var tonåring, finns inget av värde kvar. Jag glömmer aldrig när jag skulle hjälpa min mamma att rensa ogräs. Hon var förtvivlad, jag hade rensat bort hennes älskade backsippor.  Idag är det just backsippan som är en av mina favoriter.

Anki
 Våra vackra backsippor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0