.......

19/4

Måndag, mmmm........då har det hänt lite sen sist. Det har varit kaninjakt, en av mina ungar hittade ut. Ryggen är paj pga denna kaninjakt. Jag är inte skapt för detta. Vi har varit i Förslöv på loppis, köpte en bok för 1kr. Därefter åkte vi och våldgästade vännerna Henrik och Ninni i Ängelholm. Stefan har börjat att riva väggarna inne i garaget, det ska så småning om bli smedja. Det har hänt mycket känns det som och allt går inte att berätta.


Det största och tyngsta som hänt är att jag fr o m idag inte har några marsvin kvar. Jag klarar inte av att sköta dom som jag ska. Kroppen har sagt stopp och jag har fått välja. det är ett beslut jag tagit och visst känns det samtidigt skönt att slippa burstädningen, men det är ändå en era som går i graven. Inga djur i bur inomhus.

Trädgårdsrundan närmar sig och jag har inte gjort något i keramik på veckor. Nu måste jag sätta igång. Vill ju ha lite att visa upp och eventuellt sälja. Vet inte vad som händer med mej men nu får det vara nog.

Kaningården har fått nytt stängsel, Stefan låg på knä och fick slå ner klippta kompostgaller så att kaninerna inte gräver sig ut. Victorias höna har lagt ägg i storhuset ute hos kaninerna, hon är ingen superruvare men hon ligger ialla fall där just nu. ja här händer alltid något.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0