Aprilväder.

Tisdagen 27/4

Idag var ingen varm dag precis, fryser både inne och ute. Inget att göra så mycket åt, det är ju lika för alla. Har upptäckt att en av mina ungkaniner snorar. Visst har jag hört att en del smånyser, det kan ju bero på allt möjligt så jag har hållit koll men inte varit orolig. Nu är jag orolig, imorse var den ena småsnorig och naturligtvis ringde jag min stöttepelare Karin (busebo). Rekommendationen var veterinären, och jag ska ringa henne ikväll. Nu när jag kollade var det ingen som var snorig. Jag ska ju till vetten på torsdag för kastrationen av de två unghanarna, så ev. får jag ta denna med också.

Jag hämtade Syrran Helen, alias Plupp, utan för jobbet. Vi åkte hem till mej och fixade lite mat sedan bar det iväg till Fleninge och Citron och Timjan. Helens favvoställe. Det var första gången jag var där och jag gillade det också. Helen kom hem med både citronträd, myrtel, timjan och lavendel. Jag fick med mej en citrondaftande pelargon och citrontimjan. Det var en växt till som bara kallades gamal krukväxt. Fint på köksbordet blev det ialla fall. När man gick i den lilla butiken fick jag lite, lite lust att gå hem och göra fint med lite växter. Det försvann ganska snabbt så det blidde inget. Bara dom nyhemkommna växterna fick lite fint om fötterna.

Nu kom lilla Dansa...hon pockar på uppmärksamhet. Den lilla tösen ska sova här och hon vill ha kvällsmat och det nu, så.......

Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0