Tillbaka....

Lördagen 12/9

För ett tag sedan sålde jag två skinnies till en trevlig familj i kävlinge. De två bråkade och jag trodde det var övergående.......inte då, Maria som köpte de två ringde och berättade att den ena var riktigt elak och bevakde varje steg den andra gjorde. jag föreslog att vi skulle byta honor och att min lite mobbade tös kunde få flytta till deras mobbade, sagt och gjort, Mobbfia ( som hon numera heter) fick flytta tillbaka och min Zorba  fick åka till Kävlinge. Inte faan gick det heller, så idag fick jag tillbaka Zorba, hon var också riktigt elak, Så lilltösen i kävlinge får faktiskt vara ensam. Nu är det så att maria och (glömt namnet) lilltösen trivs så bra av varandras sällskap att det är den ända lösningen. Hon såg ut som en köttslamsa på rumpan. Hoppas nu att hon får lugn och ro i sin bur utan att behöva skydda sig. Lycka till!

Stefan har haft semester Torsdag och fredag, då passade han på att göra färdigt takkupan i Malins rum. Det blev skitbra. Han är duktig han....

Nu märks det att hösten är på intågande, Vi har grävt upp ett klarbärsträd och ett plommonträd som ska ge plats åt ett magnoliaträd(Grandiflora). Löven faller och vi har fått lite valnötter. Jag älskar faktiskt höstens färger och höga luft. man tänder lite ljus och njuter av att dra sig tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0