keramikstart

Onsdagen 2/9

September.........fruktskörd, höstskörd och råttskörd. Njae så farligt är det väl egentligen inte, vi har inte lika många råttor som tidigare så giftet vi fick har hjälpt till en viss del. Nu är det upp till oss att göra det till ett helvete för råttorna som är kvar, korka igen in och utgångar, de är några snabba rackare för de hittar gångar hela tiden, då är det bara att korka igen de nya....

 Idag har både marsvin och kaniner fått nytt strö. Det kommer en familj idag som ska titta på kottarna så dom ska också få fint i sitt bo.

Nu har keramiken kommit igång och jag var där i går. Gjorde en söt liten kvinna som bara behöver putsas till lite innan hon ska torka. När jag sitter på keramiken bland olika människoöden visar det sig att tre av kvinnorna har haft bröstcancer och opererat bort delar eller hela bröst. Gud vad jag är glad att det bara är lite värk jag har och inget allvarligt. Vad gör då lite sömnbrist och värk, jag behöver i alla fall inte oroa mej om jag ska överleva.

förresten...i helgen när vi var borta upptäcktes en iller inne på gården, jo då det är klart att vi ska ha en iller också. Ungdommarna trodde att det var en tam iller då den inte visade någon rädsla för varken dom eller hundarna. När Martina såg mitt ansiktsuttryck så säger hon lugnande -jo då, marsvinen är kvar......ska man behöva gå på illerjakt nu också???

Anki
lite höstgräsden du PatrykFord mustang Denna Ford mustang skulle du sett Patryk!! (inte lika snygg som din)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0