Draft: Sept. 26, 2009

Lördagen 26/9

Här händer inget speciellt just nu, det är tråkigt, tråkigt. Nu menar jag inte att andra ska roa mej utan jag har själv stora problem att få ut något vettigt av dagarna. Visst jag städar och sånt som måste göras men samtidigt vill jag inte att min dag bara ska gå ut på att hålla hemmet i skick. Jag vill ju som alla andra vara behövd. Marcus ser jag knappt längre, han kommer hem och åker iväg igen, kommer hem vid halv 10, går och lägger sig en timme senare. Han kommer inte hem förrän i morgon så jag har inte sett honom sen i torsdags. Den grabben växer ifrån mej. Tur att karin ringde, hon undrade om jag kunde öppna en kanin? Ja det är väl inga problem, sa jag. Sagt och gjort, hon kom med den döda kaninen och jag skar upp den för att Karin skulle kunna fotografera innandömmet,levern var vitprickig (coccidios) Karin hade bara haft den ett dygn när den dog och för att utesluta gulsot öppnades kaninen. Man ska inte prata illa om någon och jag nämner inga namn, men det är för jävligt när man säljer sjuka kaniner och sedan bara skiter i att kolla sin kaninbesättning när man ringer och meddelar att den köpta kaninen är död. Ska nämnas att jag aldrig öppnat ett djur tidigare, spännande.

Har fått besked att kotte kommit fram till Eskilstuna och att hon mådde bra efter resan. Lite separationsångest har jag allt.                                                                                                                            Min älskade kaniner, alla är från karin och Busebo. Friska och fina.

Kommentarer
Postat av: mia

Hej snäckan, vad trevligt att du har gått och blivit obducent. hihihi då kanske man får passa sig nästa gång man ser dig med kniven....kram på dig

2009-09-26 @ 23:18:16
Postat av: Karin

Hej!!

Super tack för idag, du e en ÄNGEL. Det är tur att sånna som du finns som verkligen ställer upp : )

Ja det va ju inget trevligt göra vi skulle göra men väldigt intressant. Min parasit nojjiga känsla var rätt & det kändes bra fast det nu inte var det. Min vetrinär har fått bilder nu & jag inväntar svar från honom, hade det bara varit min egen kanin hade jag skickat in den till SVA men som sagt folk får bekosta sina diagnoser själva. Jag ska däremot kontakta dom & höra om dom nu är intresserade av att kika på bilderna. Dom blev jätte bra : ) jag kommer att lägga ut dessa på hemsidan längre framöver är det tänkt.

Tur iaf att jag varit noga med att hålla den i karantän i garaget & allt ska brännas som fanns i buren & transporten som bara var en pappers låda. Usch nää fy för sånna uppfödare som inte tar ansvar. Dålig stil.

Ha det bra & tack för allt, vi hörs.

Karin

2009-09-27 @ 01:35:45
URL: http://www.busebo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0