Draft: Sept. 20, 2009

Söndagen 20/9

Gårdagen blev skön och Stefan gav sig på våra fruktträd, de behövde tuktas ordentligt. Den största skillnaden blev våra körsbärsträd, där kapade Stefan ett par meter och det blev luftigare på gården. Både marsvinen och kaninerna fick nya grenar att gnaga på, men jag tycker nog att de är lite dåliga på att gnaga för det fanns mycket blad kvar på grenarna i morse. 4 råttor är omhändertagna men fortfarande springer det en och annan liten rackare där, det verkar som om de vet att "nu kommer kärringen igen" spring för livet!...

Lillsyrran och Patryk var och tittade till oss innan färden gick vidare till Åstorps kyrka och ett dop och det är alltid lika kul när dom kommer och snackar lite. Marie och Nils Lundin var också här för att kolla in mina drakar, och de fick med sig en liten drake hem. Jag får göra lite fler drakar, fick lite inspiration och de är riktigt roliga att göra, lite peleri är det men det brukar bli bra till slut.

Jag har läst slut på mina loppisböcker så vi åkte iväg idag och handlade in 4 till. Håller just på att läsa Ann Cleeves bok, Svart som natten. Vi , jag och Stefan har varit och ätit middag på Cafe Ro tillsammans med Margareta och Malin. Gud vad gott det var!!  Det är tradition för Stefan, Tommy och töserna att gå ut och äta var tredje månad för att fira sina födelsedagar. Tommy har hoppat av efter många år och då tyckte Malin och Margareta att jag kunde följa med istället. Vi är gamla arbetskamrater allihopa men det är bara Stefan och jag som har anställning kvar.....visst ja!! inte jag heller. Det är kul att få följa med för det är jättegoa töser och vi har mycket "skit" att prata om. Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0