kusinträff

Lördagen 24/10

Igår var alla barnbarnen och åt middag hos Mormor. De tyckte det var mysigt och blev bjudna på kalkon. Kul att faktiskt alla 6 barnbarnen kunde. Min son är den yngste med sina 14 år och min dotter är den äldsta med sina 21 år. Senare kom Martina hem och vi fick ett mor och dotter snack. Det har jag saknat.

Idag har jag varit hundfri, ja nästan för Martina tog med sig Bamse, Tanja och min Bil till Malmö för en heldag i djurens tecken. Hon skulle träffa kompisarna från Svalöv och de har hundar allihopa så mina får verkligen en heldag hemmifrån.  Smulan stannade hemma, tur det för hon hade ett mega Ip-anfall och mådde inte alls bra. När jag gick ut min morgonrunda till marsvin och kaniner upptäcktes att ännu en kaninunge är borta. Hoppas jag får behålla någon. När jag letade efter den försvunna hörde jag ett väldigt liv inne i foderboden, det var en STOR råtta som rumstrerade inne i en tom foderpåse. Jag gav hela påsen till Stefan som slog ihjäl den. Sedan fick jag lite besök utav grannens hund, en vaktelspaniel som stod och nosade i vår kompost. Fick koppel runt halsen på henne och prommenerade in med henne igen. Det var en kelen liten tik. I min lilla "keramikverkstad" gjorde jag idag en draklykta. Har gjort lite drakljustakar också. Jag kan inte beskriva känslan att få skulptera på hemmaplan!! Helt jävla fucking underbart. Nu sitter jag och avnjuter ett glas vin och barnen, faktiskt Stefan också, sitter och tittar på The Transformer 3. Marcus kompis Jonas är här, jag tycker det är trevligt med lite ungdommar här hemma. Jag nekar aldrig att kompisar sover över då det är viktigt med vänner. Har hänt att Martinas rum varit fullt av både töser och pågar som sover på härsan och tvärsan. Viktigt att ha ett öppet hem. Anki.                                                                                                                                      smulan på GAlien med tänderna på torkkan Ni fatta att jag älskar denna fula hund

Kommentarer
Postat av: mia

Hej Anki, måste bara berätta för dig vilka underbara figurer du gör.

man blir så inspirerad av dig.....keep up the good work..... tänk på nacken bara, bilderna visar hur mycket stryk nacken får (jag vet själv att man glömmer hållningen ajajajontontont )

kram på dig

2009-10-25 @ 18:04:14
URL: http://www.miasunika.se
Postat av: Isa

Så duktig du är ! Jätte fina grejer :)



Martina gav mig din bloggadress haha :)



Kram



Isa

2009-10-28 @ 19:25:42
URL: http://fotoisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0