Kossa Mu på rymmen....

Onsdagen 7/10

Jag somnade inte förrän efter halv 6 i morse så man var lite groggy på förmiddagen, men jag tog en runda ut på Plantagen i Gantofta för lite shopping ändå. Fick med mej lite fina krukväxter hem, jag har inga gröna fingrar men gör mina tappra försök till lite grön fägring härhemma. Tog en välbehövd lur, somnade som en klubbad oxe.

Igår tog jag en runda i pålsjöskog med Tanja och Mamma och kände att en liten runda idag med är inte så dumt, ringde till min allra bästaste kompis Ninni, hon var med på noterna och en tur i Ödåkra blev vårt gemensamma resultat. På väg dit precis vid Rosendal, gick en ensam stackars kossa på en nysådd åker, hon var av med sina kosskompisar. Jag stannade och satte på varningsblinkers då hon var nära vägen. Martina har jobbat på Rosendal så jag ringde henne och sa att en av hennes älskade kossor var på rymmen. Hon skickade sms till dom och kossa Mu galopperade i väg åt rätt håll så jag hoppas att hon kom tillrätta.

Malin fyller år till helgen så jag måste städa tills dess, egentligen helt onödigt eftersom Tanja fäller fruktansvärt och ingen dammsugning i världen hjälper. Vi får säga till gästerna att komma i arbetskläder och och ha hårbortagningsborstarna i högsta hugg. Anki 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0