inte bara att....

Lördagen 17/10

Igår fredag var Stefan ledig och vi åkte ner till Tomelilla och köpte lera, lite verktyg och glasyr. Vi diskuterade lite kring min ugn och fick mycket råd och tips. Det är nästan att man drar öronen åt sig, det är ju inte att bara sätta igång ugnen, den måste kalibreras och testas och kanske kalibreras igen. Det kommer att ta ett tag innan man känner sin ugn och har jag otur kan grejerna i ugnen gå åt pipan. Ugnen kommer i nästa vecka och just nu gör jag iordning där jag kommer att sitta innan det blir klart i min egen lilla verkstad. och eftermiddagen var vi inne hos Victoria och Ronny, vi beställde pizza med ytterligare ett par grannar och det var riktigt mysigt.

Idag blev det Ikea, köpte två mattor till köket 99.-/st. skitbilligt och de är lätta att tvätta med. En ny kudde till Stefan fick också följa med hem. När vi kom hem var tanken att jag skulle göra vid hos kottarna och då även Marcus rum. Tyckte det var konstigt att de inte ätit upp maten  jag lagt ut till dom, blev orolig och fick fram Fiffi, hon var på väg in i vinterdvala!! detta klarar inte tamigelkottar av och jag blev skitskraj. Hon var dödligt kall och rörde sig väldigt sakta, den andra argbiggan fräste som vanligt och verkade ok. Jag har missat att kolla temeraturen hos dem och det har varit för kallt. Dör hon är det på grund av min slarvighet och det känns inte kul. In med Fiffi under tröjan med extra handduk. extra elementet kom på i all hast. Jag la in henne vid elementet och hoppades på det bästa. Vi tog en tur till Trästället och när vi kom hem var hon varm och tempen i buren ligger på 23, faran är inte över då deras ämnesomsättning kan rubbas vid dvala och då kvittar det hur mycket de äter de blir bara mindre och mindre, så hädanefter kommer jag ha stenkoll på kottarna, där ser man hur det går när man har för mycket djur att hålla reda på. Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0