födelsedag och kaninungar

Söndagen  11/10

Fredagen var städdagen innan gästerna, Stefan bakade 5! olika frukt och bärpajer + en chokladtårta. Stackaren stod i köket hela kvällen.

Lördagen började naturligtvis med sång för födelsedagsgrisen, det kvittar hur gamla dom blir, en sång på morgonen hör till och Malin blir 19. Förberedelse och dukning hörde till schemat och när jag gick ut för att bereda plats i hundgården för hundarna (kaninerna går där ibland och betar av gräset) kollade jag jättarnas bo vilket resulterade i att jag hittade 5 (tror jag) stora fina ungar i ett bo. De var inte nyfödda utan är säkert iallafall en vecka gamla. En vit bland de andra grå. Kul.
Eftermiddagen och kvällen blev en skön och lugn tillställning, vi var trots allt ett par stycken och det åts, pratades och jag tycker det var en mysdag. Enda smolket var att Martina hamnade i Perstorp stället för Mörarp så hon var urförbannad. Hon frågade 2!! personer på skånetrafiken om vilket tåg som stannade i Mörarp. På tåget tog konduktören biljetten och fick frågan, går detta till Mörarp, Jadå blev svaret. När tösen hamnade i Klippan frågade hon - Skulle inte detta tåg stanna i Mörarp!!! Nävisst nä, det gjorde det inte. Du får hoppa av och åka tillbaka....., tur att det inte var ett bröllop eller begravning hon skulle till. Jag fick tillslut hämta henne i Bjuv.

Idag ska Lena Möller komma och plocka lite marsvin, jag tänker bara behålla 5 långhårsmarsvin, alltså ska 7 lämnas bort. 10 marsvin är lagom tycker jag. De ska ju dock skötas och kammas så det blir bara favvisarna som får stanna. Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0