.....

Tisdagen 13/10

7 marsvin mindre!! det känns bra, nu är det bara 5 töser kvar i uteflocken, mindre päls och faktiskt blir det ju inte lika smutsigt och behöver inte göras rent lika ofta. De 5 kaninungarna är skitfina och växer bra, jag har aldrig klarat mer än en unge av den belgiska rasen så det ska bli spännande. Doris verkar vara en bra mamma trots att det är hennes första kull. Lite orolig är jag allt ty det blir kallare ute och det händer att ungarna suger sig fast i spenarna och råkar följa med ut och då fryser de snabbt ihjäl. Det är nackdelen med att ha "fria" kaniner.

Nu är det gjort!! Ugnen är beställd. SPÄNNANDE...

Hostan som inte ville ge med sig.....nej det är en fruktansvärt envis hosta, jag hålls vaken och Stefan har börjat märka av den han med, han som sover sig egenom allt har vaknat flera gånger. Jag hostar så att inälvorna är på väg ut. Den ger väl upp så småningom. Idag är det utvecklingssamtal och Marcus fick sina omdömmen igår. Just nu är han inne i en jobbig period, tonåring med koncentrationsproblem. Han håller inte dagen ut. Vi får väl se vad de säger. Go är han ialla fall och alla säger att han är en trevlig kille, visserligen får man varken gymnasieplats eller jobb bara för att man är trevlig men det är dock ett plus. Konstigt för min mamma fick höra samma omdömme om mej, att jamän hon är ju så trevlig, god och glad,,,, Ja sa  mamma, men det kan hon inte leva på.

Anki

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Hej sis.Du, det ordnar sig med både skola och jobb för den killen. Minns när min lärade förtäljde mor att jag nog aldrig skulle gå på gymnasiet, och då gick jag i 4:an. Dumma skata......Idag pluggar jag på högskolan. Gud vad jag skulle vilja möta henne ibland. Undrar om hon lever? Kramen på dig min älskade syster.

Ps du är snäll och kollar din hosta så det inte blir lunginflammation...okej?

2009-10-14 @ 08:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0