sjuk kanin

Onsdagen 25/11

Jag döpte mina två kvarvarande kaninungar till Hasse (vit) och Tage(grå). Dom har utvecklats och vuxit men jag har alltid tyckt att Hasse varit lite mindre hela tiden, men det är ju individuellt och han är kanske en lite mindre kanina bara. Men nu är Hasse sjuk och jag har börjat ge SB12 och medicin till honom. Har varit ute och masserat magen men jag tror loppet är kört. Har isolerat honom och kommer att fortsätta massera och medicinera så får jag hålla tummarna. Jag bara älskar dessa bjässar och ialla fall mina jättars vänliga sinne. En arg jätte skämtar man inte bort precis och jag kelar och pussar på dom. Nu är det tur att jag har Karin från Busebo som hjälper och stöttar när det inte vill sig. Hasse är så förbannat fin och jag vill verkligen att han klarar sig.

Här är bilderna som inte kom in sist. Jag har gjort fler tanter, den ena tjockare än den andre. Nu är snart ugnen igång och i kväll ska vi göra första inbränningen av plattor och sättpelare, sen är det "bara" att sätta igång med bränningen.

Gammal bild på Hasse anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0