lugn helg

Söndagen 1/11

Ifredags hämtade vi "ut" mamma från lasarettet, vi var jag, Marcus och Mia. Sedan följde vi med mamma hem så hon fick med sig lite grejer och efter detta bar det i väg till Lydestad. Stefan väntade på oss med mat och vi fick en trevlig och mysig kväll tillsammans. I lördags lämnade vi lilla mor hemma så hon fick vila och läsa medans jag och mannen åkte till  Wramsgunnartorps julmarknad. Där var det en man vid namn Johannes Ptok, han målade oljemålningar på naturmaterial. Det var speciellt de i skiffer som var helt otroligt vackra så gå in på www.ptok.se och se själva. Jag skulpterade en stund och hämtade sedan Martina. Hon hade bjudit hem lite kompisar så dom var 5 ungdommar och tre inbjudna hundar. När jag och mamma tittat färdigt på hunken Lingly och hon gått och lagt sig, invaderades ovanvåningen med ungar och hundar för att titta på skräckfilm. De hade köpt med godis och annat gott till min stora förtjusning så vi tittade på film och åt en massa gott.

Idag körde vi hem mamma och hon ska gå på Opera (tror jag) i Malmö tillsammans med Svenne och jag tror att hon har haft en härlig helg tillsammans med odågan Anki.  Lillsyrran och Patryk har åkt till Polen, hoppas att de får en skön vistelse tillsammans. Ninni och Linnea har kommit hem från Gran Canaria och hoppas dom har haft en skön vistelse. Nu känns det lite tomt med bara Stefan coh Marcus hemma, speciellt efter en så välbesökt helg.

Och på tal om mamma så har hon  haft en blodpropp som "fastnat" tillräckligt länge för att ge strokesymtom men sedan lösts upp så fort att det inte blev några men. Allt är bra och hon ska fortsätta som vanligt....men inte lika intensivt som tidigare för nu måste hon lyssna på kroppen. Den kvinnan har sådan humor och en sådan härlig livssyn att man blir avundsjuk dessutom har hon som är 73 bättre kondition och ork än jag som är 43!! är detta klokt. Hon har aldrig medicinerat men nu MÅSTE hon ta preparat mot blodpropp, förmodligen livet ut.  Anki

Kommentarer
Postat av: Ninni

Va skönt att ha din mamma hemma igen! Vi är väl hemkomna efter en fastastiskt skön vecka tillsammans med dottern. Badat, solat och läst. Total avkoppling!

Hälsa familjen/

Kram Ninni

2009-11-02 @ 13:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0