lite allt möjligt

Måndagen 30/11

Det är ett par dagar sedan jag skrev och vi har hunnit åka till Tommelilla för att handla lera, 50kg blev det och det räcker ett tag. Vi har också kalibrerat ugnen så nu är vi igång. Min allra första skröjbränning håller på just nu!!

Vi har inte haft grabben hemma ihelgen då han är hos sin pappa, Malin hos sin mamma, men Martina har varit hemma, faktiskt hela helgen. Kim, Martinas kompis kom i Lördes och sov över, vi tittade på skräckfilm till min och Martinas skrik och skrän. Igår var min lilsyrra Mia här hela dagen och pysslade med sitt hemmarbete. Hon är skitduktig och hon gjorde en skål i luffarslöjd för första gången. Den ska sedan bedömmas och sättas betyg på, hon fotograferar också under arbetets gång för att dokumentera. Naturligtvis har vi ju pyntat med ljusstakar och stjärnor inför julen. Tomtarna får vänta ett bra tag till. 

Ja vad ska jag säga om mina kaniner......nu är både Hasse och Tage under isolering. De får lammnäring och imorgon ska jag tömma alla boxarna och strö med stallosan. Det ska jag även göra över hela gården för att se till att coccidiosen försvinner. De lever ialla fall och jag håller fortfarande mina tummar.

Jag och Stefan har vaccinerat oss så jag har slutat grymta. Lite ont precis vid sticket har vi haft men inte mycket mer. Tur.

Annars har inget speciellt hänt, jo i mirse var jag på hemtex och handlade lite runda, röda dukar till tv-bordet
Snyggt och lite "julligt". Just nu känner jag att jag är på topp och humöret är stabilt. Det låter inte klokt men, just stabilt humör är bra, jag är ju ingen "lagom" människa och oftast är det antingen uppe eller nere som gäller för mej.
 Min dotter var på väla och kom hem med en skitfin tröja till mej. Hon köpte en till sig också så då var den verkligen snygg. Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0