Yes!!!!

Tisdagen 31/3

I gårkväll var jag och Marcus på keramiken, när vi kom hem berättade Stefan att grannen Raj varit inne igen, nu hade jätten klippt hans tulpaner....snacka om att jag fick ont imagen. Drömt om den j-vla kaninen hela natten. I morse tog jag tjuren vid hornen och pratade med Raj. Han var på glatt humör och mitt magonda gick över. Grannarna Strand bygger nya hus brevid vårt och hade lagt märke till att i en av grushögarna hade den lilla kaninen Fluff ihärdigt varit och grävt, mycket riktigt så fick jag plockat fram 3 nyfödda bebbar ur högen, tråkigt eftersom Fluff ska till de sälla jaktmarkerna idag. Tog in dem och kommer att försöka nappa dom små liven. Den stora jätten är nu efter samlad jakt infångad och ivägkörd till Kävlinge. Den lilla Fluff har fått knalla vidare. Nu är det en kvar, det måste vara en hane och Fluffs avkomma. Ungarna är vita och svarta, hade det varit en vildkanin hade de varit viltfärgade. Ska sätta ut en fälla och försöka ta den också. Just nu känns det jätteskönt att kaninbesvären är borta.  
Anki
 kaniner från tidigare kullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0