skitväder

Söndagen 8/3

Har idag varit på Lundom gård och hämtat ved hos susann och Dejan. Stackars Stefan fick i detta skitväder stå och först fylla det lånade släpet till breddgraden  med ved, hem och lasta ur och tillbaka för att hämta nytt. Snacka om genomblöt. Men vi är tacksamma för veden så då gör man det bara. De bjöd på kaffe och hembakade kanelbullar, pratade lite djur, mest hundar och det gillar jag. Susann är en frisk fläkt som får en att se possitivt på mycket. Ska försöka att fixa en liten dammiddag med tjejerna. KUL!!!
Fick besök av mamma och Linkan, lite kaffe och lite snack är alltid lika mysigt.
Imorgon på keramiken ska jag börja göra lite tjocka damer igen, har inte gjort dessa på säkert ett år. Liv på Hedentorps plantskola ville ha lite fler damer då det är många som går och drar i hennes privata dam. Ska bli kul att skulptera damerna igen. Det har ju bara varit djur det senaste året
   Jag går ofta och funderar på det här med arbete, jag har alltid tillsammans med arbetskamraterna jobbat hårt och kroppsligt. Helt plötsligt kan man inte ens prommenera utan att vagga fram som en anka, man kan inte leva på gamla meriter, säger många men att man varit stark och då menar jag stark, till att inte kunna lyfta en grep med hö utan att bli dålig i värk dagarna efter, och nej, det är inte träningsvärk....gör ju att man faktiskt tycker att det är tråkigt. Jag vill ju också hjälpa till med olika saker, kunna vara till nytta för andra.... That´s life   Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0