På rymmen

Tisdagen 10/3

Igår fick jag hem min elefant och noshörning, jag blev riktigt nöjd med färgen faktiskt, granitgrå. Det kanske inte syns på bilderna. Jag skulpterade en ny dam, kul.

Idag när jag skulle ta ut hundarna deras första kiss fick Tanja hjärnsläpp. Vi gick ut samtidigt, på två sekunder var hon runt hörnan och borta, jag har väl ca sju steg till hörnan men hon var puts väck. Jag sprang till gatan (70 väg) och såg henne nere vid brevlådorna. Jag började kalla och pocka men hon glodde på mig och vände helt om och galopperade iväg längs vägen, snacka om hjärtsnörp. Bilen hon möte saktade som tur var ner. Jag vände om och sprang in, skrek på Martina att hon skulle släppa vad hon än gjorde och vi ut till bilen. Vi hittade henne vid en äng där hon stod och rekade läget. Kvinnan som bor där kom precis hem och vi körde som galningar in till henne. Hon hade just undrat vad det var för en kalv som stod på hennes äng. Det var sista gången den damen var lös ska jag be att få tala om.  Anki


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0