lite ditt och datt

onsdagen 18/3

Vårkänslan sprider sig i kroppen, helt underbart. Jag har trott att våren varit på väg flera gånger men NU kommer den nog. Trädgården städas på löv och pinnar. Jag var ju aktiv i helgen, det märks ska jag säga, huvudvärk och kroppsvärk och lite inflammationer, men vad gör väl det, viktigast är dock att jag trivs. Stefan har grovstädat dammen och fyller på den med nytt vatten. Vi låter den torka ut längs kanterna och sedan plockas det bort nerfallna löv, vattenväxter rensas bort, just för att hålla damman snygg. Det växer något så in i nordens mycket annars.
 För mitt lilla marsvin Nessie har inget förändrats, lika illa med andra ord. Jag hoppas att det snart går tillbaka så att hon kan gå ut till sina kompisar. Titti är ju tillbaka, det syns inget ännu men vi önskar innerligt att hon är dräktig. Det skulle vara skitkul om vi fick en kull småskinnys.
Ankidammen i sommarskrud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0