Lilla Nessie

 Lördagen 14/3

Underbar Lördag. Vi har varit ute hela dagen. Jag har varit vid hund och kaningårdarna, Stefan vid dammen sen sammanstrålar vi över en kopp kaffe!.  Upptäckte till min fasa att min lilla svarta lunkarya asar bakkroppen efter sig. Ringer genast Vanja, det hon inte vet om marsvin....troligtvis är det c-vitamin brist!! Mina torftiga försök att hålla marsvinen med C-vitamin över vintern har inte varit tillräckligt. Känns inte bra att vara den skyldige till hennes situatation. Nu har jag tagit in henne för behandling. Proviva nypondryck, broccoli, vitkål och massor med hö ska hon få. Det är lättare att ha koll på henne här inne. I övrigt mår hon bra, äter och kivas med de andra marsvinen. Roger min skinnyhanne uppvaktade henne med pussar i hela ansiktet. Nu får vi hoppas att det går vägen och att ingen annan råkar ut för detta. Lilla Nessie måste krya på sig!!!

Anki       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0