Helg

Lördagen 7/3

Gårdagen bjöd inte på så mycket, dagens höjdpunkt var att Pappa och Gunilla var på lite fika, det är alltid mysigt. och naturligtvis veckans första glas vin,mmmmm vad gott.

Idag tog vi bilen till Ängelholm och Hedentorps plantskola. Det är alltid lika trevligt och prata med Liv och Lasse. Truls och Frode var på lekhumör. Sedan åkte vi till Båstad och Willab Garden center. Tjeckade runt lite bland växthus och lusthus, inget i våra smaker och prisklasser precis.Jag tror att det blir billigare och roligare om man bygger själv och får det precis som man vill ha det.  Denna helg ska jag hämta hem lilla Titti, min skinnyhona som varit hos Vanja och hennes Arthur för parning. Hoppas hon blivit dräktig nu så att jag kan njuta av min första kull skinnys.
Burarna ska städas inför Tittis hemkomst. Det kommer att bli lite trångt med 5 marsvin i burarna men en ny och större bur är på G. Annars händer det inte mycket mer spännande än att jag och Stefan myser här hemma med lite ditt och datt. Vi fixar och donar med det vi gillar.  Planerar inför sommaren och trädgårdsrundan, vi vill öppna ett sommarfik  såsmåningom och bollar ideerna mellan oss. Det är kul att ha gemensamma intressen med den man delar livet med. Anki                                          Titti är den vackra tösen i mitten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0