Ungar!!!

Onsdagen 10/6

Ja, ingen vila ingen ro...när jag som vanligt gick ut till kaninerna för morgonens mat och kel möttes jag av, inte några kaniner ialla fall. Hela matskålen var full av ungar, RÅTTUNGAR. Gick in på anticimex hemsida, ett par råttor kan få upp till 1600 ungar på ett år!!!!, så nu är det bara 1 592 kvar på paret i kaninhuset. Undrar hur många ungar paret i marsvinshuset har fått?? Nejdå!! så långt ska det inte behöva gå, vi får väl ta hit anticimex.

Var iväg och fick faktiskt inhandlat lite kläder till lilla mej, nåja en tröja till Marcus slank också ner. Väl hemma gick jag in på Marcus rum, tog en titt bland kottarna och upptäcker att lilla Fiffi nedkommit med fyra ungar, två döda men två levande, nu kan jag inte så mycket om hur en kottunge ska se ut men söta är de ju inte. De små krypen är ju inte stilla och Fiffi har grävt sönder sitt bo så nu kan ungarna "försvinna" ut ur boet, ett nytt bo har inhandlats så nu får vi hoppas att ungarna klarar sig. Ungar överallt!!!

Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0