sol

Onsdagen 24/6

Just nu sover jag dåligt pga min värk i höfterna men det gör inget för det är sommar och Stefan har semester. Huvudvärken jag vaknar med varje morgon går ju att fixa. När man går ut morgonrundan slår värmen emot en där man går, helt underbart! Man riktigt känner ....ja att livet är värt att ta vara på. Grannarna kommer på grillning i helgen och Stefan har snickrat ihop ett långbord och långbänk, för att vi ska kunna sitta bättre. Ser fram emot detta och hoppas att många har tid att komma. Idag började  Martina på ett nytt sommarjobb och hon tyckte att det gick bra.Kul!  Marcus var i Ekeby och tränade Amerikansk fotboll, då passade jag och Malin att ta hundarna en runda.
Annars har inget speciellt hänt, jo visst ja, tre råttor har fått sätta livet till och vi har peppar......inte sett någon på två dagar nu. På Fredag kommer den nya Bengan, Karin har förbarmat sig över mig och Håkan. Jag vill inte att han ska gå själv. Bettan är fortfarande inte snäll vid honom så då får har gå där alldeles allena. synd. Men som sagt, det är inte att bara sätta in Bengan till Håkan heller, då Håkan gått ensam ett tag. Planerar att de ska få sitta tillsamman i en annan bur. Då är dom på neutral mark och ingen känner sig hemma.
Imorgon ska jag ta itu med det gamla marsvinshuset. Det ska rensas ut och städas. Där är fullt med spindlar och deras äckliga nät. jag tycker inte om spindlar, men med rätta verktyget ska vi nog se vem som vinner kampen om marsvinshuset, jag eller spindlarna....
Anki





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0