Rävskabb......igen?

Torsdagen 26/2

Usch, förmodlingen har mina hundar fått rävskabb igen! Jag var hos veterinären för ca 2 mån sen med Tanja som då hade sår efter allt kliande. Fick receptbelagt preparat som dom alla fick i 16 dagar.  Men nu verkar det vara igång igen.
 Skitjobbigt.  Min vet. är väldigt billig och jag blev glatt överraskad över att besöket och reccepten inte var så dyra.....på apoteket fick jag dock betala 1000:-. Höll på att svimma. Då skrev jag till min syster att nästa gång dom fick rävskabb skulle det bli billigare med ett nackskott, men eftersom jag faktiskt älskar mina hundar får jag väl snällt betala igen. När man bor så här som vi gör får man räkna med att en och annan räv tittar förbi. 

Efter att vi haft en del hundar och min kropp inte alltid fungerar som den ska, går man jämt och ständigt runt med dåligt samvete för alla runder man inte klarar av att gå och Tanja behöver ju att få springa av sig, och om jag inte tar några längre rundor med henne går hon iväg själv. Jag har minsann letat med ficklampa över åkrarna mer än en gång, och just nu har jag inflammationer i höfterna så det blir bara lite löst springande i trädgården (8500kvm) så jag har bestämt att efter att mina hundar faller ifrån naturligt kommer det inte att införskaffas några fler. Om jag mot förmodan får hundnoja blir det ngt litet som inte kräver samma motion som en borzoi.

Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0