mina marsvin

Måndagen den 16/2

Idag när jag tittade till ute hos marsvinen satt det en koltrastshona inne hos dom och glodde på mej. Den verkade inte speciellt rädd och den måste ha promenerat in. Nu gäller det att ihärdigt plocka allt eventuellt bomaterial som fågeln placerar ut och hoppas att den tröttnar. Vi har i ett par års tid haft koltrastungar i en av bodarna och det ser minsann inte speciellt trevligt ut efter deras framfart. Jag vill inte ha deras parasiter hos marsvinen.

Förutom mina långhårsmarsvin har jag fyra skinnymarsvin. Dom bor inne och har sin bur i vårt tv-rum. Den första skinnyn som äntrade vårt hem fick Stefan att utbrista - den ser ju ut som en dåligt rakad pung!!! och ja, jag håller med men jag älskar dom trots detta faktum. Jag har lämnat iväg en hona till min kompis Vanja för parning så här kommer kanske att finnas många småpungar så småningom.

Anki

Kommentarer
Postat av: Mia

Okej.... det är till att bli moster igen med små bebisar i huset :)/ Den yngsta

2009-02-17 @ 16:40:25
Postat av: Ninni

Du skriver så förbaskat trevligtoch roligt, så snart kan BlondinBella packa ihop för nu har vi DarkAnki på GGGGG....Puss och kram/Din bästa svägerska

2009-02-17 @ 18:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0