Hundar i alla ära...

Onsdagen den 11/2

Halv 4 i morse kommer sonen upp och väcker mej, jag hade precis somnat.
Smulan, min italienare som sover i Marcus rum hade ett av sina epeleptiska
anfall. Hon hade både kissat i sängen, bajsat och kräkt på hans nytvättade matta.
Hon mådde inte alls bra. Så det vara bara att tvätta och byta både täcke och sängkläder.
Mysigt så tidigt på morgonen, visst ÄR livet underbart!

Och på tal om hundar, i familjen ingår också två långhårshundar. Bamse är en sheltie
med en rätt kraftig päls och Tanja min älskade borzoi , också med rätt mycket päls.
Just nu fäller båda. KUL!  När Bamse har sovit och lämnar stället, ligger halva pälsen kvar. (Hallååå
ta upp efter dej tack! ). Tanja har en sån där päls att när hon rör sig så faller det som en kaskad
av fina hårstrån. Snacka inte om när damen ifråga skakar på sig.
  Hon tappar hela pälsen två gånger om året. och då menar jag alla hårstrån.
Vid dom tillfällena vill jag sätta in en annons på blocket. Ja, inte under säljes utan under skänkes.
Men trots all extra dammsugning gillar jag dom skarpt.

Anki

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Bravo!

den ska jag läsa ofta!



syns i morgon!



2009-02-11 @ 18:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0