Det här med djur

Onsdagen den 18/2

När jag träffade min Stefan bodde han själv med sin dotter här i Mörarp. Han visste var allting låg och här var fint överallt.
Höns fanns det redann på gården, men sen flyttade jag in med två barn och fyra hundar och ett par marsvin i släptåg. Efter detta har det både tillkommit och  försvunnit en del djur. Tur att Stefan gillar mej och har överseende med alla djuren. Han har byggt allt till mej, både marsvinshus och kaningårdar med tillhörande hus. Utan hans hjälp med allting skulle jag inte kunna ängna mej åt mitt intresse.
Min djurbana började som åttaåring med en första egenfångad mus, (den dog på natten och eftersom jag inte fick ha den på mitt rum utan på balkongen kallade jag min mor för mördare). Efter detta fick jag och min syster varsin hamster av vår pappa och det var min stora lycka.  Jag vet inte hur många hamstrar som passerat mina händer med det är en hel del. Vid tolvårs ålder fick jag min första hund och jag tror att mamma gav upp. Jag skötte mina djur efter alla konstens regler och blev aldrig nekad ett djur. En dag när mamma kom hem från jobb undrade hon vad som var i ugnen, jo deklarerade jag, det är fågelägg.....vi hade varit i jordbodalen och hittat övergivna hönsägg, att dom kunde vara ruttna föll mej aldrig in. Ända gången mamma bröt ihop, var när mina vattensalamandrar rymt, då lade hon handdukar vid dörrlisten in till sitt sovrum för att stoppa alla eventuella salamandrar att ta sig in dit. Jo och så var det gången när jag kommer in och säger att jag hittat en sjuk fågelunge, när mamma kommer för att titta fick hon en chock, det var en stor trut.....

Anki

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Anki, även om jag fått ta del av en hel del djurhistorier "live" så är det så kul att läsa dem på din blogg. Go on!!

PS) vill du ändra min bloggadress till annika.smygmaskan.com. Har flyttat den. (DS

2009-02-19 @ 17:49:32
URL: http://annika.smygmaskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0