Ny bränning

Torsdagen 3/12

Och så var det då December och vintern har kommit, det känns i kroppen. Jag håller fortfarande på med mina stackars kaninungar. Tage har en jättesvullen mage och han gnisslade tänderna igår, inte bra för då har han ont. Hasse är pigg och på G, idag när jag kom med lammnäringen så tog han den tomma muggen i munnen och slängde iväg den. Han skuttar och gör lekförsök också så det verkar lovande med honom ialla fall.

Min första skröjbränning gick bra och nu är den andra på gång. Det är skitspännande och lite ångestfullt när man ska öppna ugnen och titta om det gått bra.

Jag ska idag till Oscarsgården med Ninni och så ska jag ta itu med lite julbestyr under kvällen. Jag producerar rätt mycket keramikfigurer så jag ska inte göra något ikväll, har redan gjort en liten elefant. Har gjort en massa smådjur för att kunna testa olika mönster och färger på dom. Då vill jag inte gärna göra stora grejer utan det blir lagom med lite mindre saker för det tar tiiiid att måla med bootz, och ska man då ha mönster är det extra pilligt. Jag har en stor hund i ugnen som jag tänkte göra antingen fläckig eller zebrarandig, man kan ju göra lite roliga mönster med olika färger. Blir det skit så blir det..... Anki

Kommentarer
Postat av: Karin

Så kul med Hasse att se honom såå pigg : )

Såå fin.

Jag hör av mig i dagarna vi får fixa till lite kurer ; ) Känner bara att jag måste vara hemma med barnen & mannen lite. Super tack för idag, det var en intressant & nu känns det som man har lite mer med sig nästa gång ngt skulle hända = )

Ha det bra vännen

Karin

2009-12-07 @ 00:25:40
URL: http://www.busebo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0