Det har gått troll.....

16/12

Igår förlorade jag ännu ett av mina marsvin, lilla fina Katitzi. Hon måste ha haft lunginflammation eller något liknande. Fick tid hos Vet. Viveca Ågård men hann inte dit. Hon somnade in. Det är alltså tredje marsvinet på två veckor. Smulan nyser och frustar fortfarande trots pencilin. Idag när jag gick ut för att ge lite morötter till kaninerna hittade jag Hasse utanför inhängnaden, alltså kaninjakt i detta ruskväder, inte speciellt kul!. Fick handgripligen tag i honom och jisses vad han skrek, han trodde nog att hans sista stund var kommen. Hans mor Doris går hårt åt honom, hon nyper honom så fort han kommer in så jag ger numera mat i två boxar så att de inte behöver stå bredvid varann och äta. Fick letat upp var det lilla busfröet tog sig ut och sätta för med stenbumlingar så länge. Kaninungarna har öppnat ögonen och växer bra. Eftersom jag haft en så otrolig otur med kaninungar vågar jag inte hoppas att de klarar sig.

Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0