Vår lille kattkille

Tordagen 23/4

Vi har en kattkille som heter Mis, en helt underbar katt. Han är lite speciell, jag fick honom av en kompis till min födelsedag och då var han inte frisk, riktigt dålig faktiskt med snuva igenmurade ögon och tagen alldeles för tidigt från sin mamma. Men han blev frisk, han är inte en kelkatt men håller en alltid sällskap när man är ute, kommer alltid och slänger sig framför fötterna när man kommer hem så visst är han kelig men ingen knä eller famnkatt. Han diade smulan när han var ungkatt, behövde väl det. Han är(tror jag) allergisk för under vår och sommar nyser han något fruktansvärt mycket, det kan vara upp till 15 nysningar på raken och ögonen svullnar, detta råder han själv bot på och håller sig inne vissa perioder. Till mej kommer han för att få fixat pälsen allt från fästingar till sårskorpor som han gillar när jag tar bort och när detta är färdigt går han. Ligger man och lukar och tror att man är ensam skrämmer han skiten ur en när han plötsligt börjar nysa, det låter ju som en hel karl. Han går in på sitt sjunde år, hoppas att han får vara kvar länge, länge.

Anki
Här är han liten och sjuk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0