Nya växter

söndagen 19/4

Igår körde jag och Stefan till Båstad och växthuset Bohus. Vi är tokiga i olika funkior (hosta), Sussanna på bohus har över 350 olika sorters funkior och vi är ute efter lite ovanliga sorter. Hon är otroligt kunnig och tillsammans med sin man åker dom utomlands för att hitta de olika sorterna, de har kvalitet på sina växter. Trevliga är dom också så resan blir mödan värd.  Just nu är det mycket som händer i trädgården, bara från ena dan till den andra ser man hur det växer och knakar, så även allt ogräs. Mitt favoritogräs är kirskålen.....inte nog med att de är enormt nyttiga för mina marsvin och kaniner, de är roliga att plocka också, man drar i en "bukett" och så vips så ryker fler "buketter" kul!!! Låter man kirskålen få växa fritt kommer det faktiskt riktigt vackra blommor på dom. Jag har även torkat de hemska nällorna också nyttiga för djuren. De ska torkas mörkt och svalt med ventilation så de får ligga i vedskjulet och där är både mörkt och ventilerat. Lägger man de i solljus försvinner c-vitaminen har jag fått berättat för mej.......Nu ska jag ner och göra mej vacker (hur nu det ska gå till)  Dan fyller 21 så vi ska uppvakta honom.  Anki                                                                                 funkiaolika funkior

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0