häger i sikte

Torsdag 9/4

Idag vaknade jag av att Marcus mobilklocka ringde 06:40. Höll på att skita knäck, den är fruktansvärd. Sen gick det inte att somna om. Vi var hemma nästan allihopa idag, kul. Det var Martina som fattades men nu är hon hemma hon också. Kompisarna från Svalöv är här och äter pizza, vi andra grillade hamburgare och lilla Hanna var här hon också.
Nu kommer tiden då fiskarna i vår damm är framme och då dröjer det inte länge innan hägern också dyker upp. Vi försökte de första åren med att köpa en plasthäger för att skrämma de levande, man ack så fel det blev. Plastis och de andra hägrarna trivdes i varandras sällskap. Vi skulle vilja kunna skjuta fågelskrällena men det får man ju inte göra. Ett år upptäckte jag en sjuk häger vid damman, vad tror ni att jag gör?? tar livet av den?? näää inte jag inte, utan jag åker till Din veterinär och deras viltavdelning och lämnar in den, vad tänkte jag på!!! Nu sitter man här och retar sig på hägrarna som käkar upp våra karpar. Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0